به گزارش روابط عمومی اتحادیه لیتوگراف، کلیشه، مهر و پلاک، چاپ دیجیتال، اسکرین و کانونهای تبلیغاتی، هجدهمین نمایشگاه تبلیغات روز سهشنبه ۲۲ آذرماه به کارخود پایان داد. در این نمایشگاه برندهای بسیاری در حوزه تبلیغات حضور داشتند که برند کیانیکو، تولید کننده هدایای تبلیغاتی و سررسید،از جمله آنها بود.
کیوان کیانی که مدیرعامل مجموعه کیانیکو است در درباره خدماتی که در غرفه کیانیکو ارائه دادند، گفت: مجموعه ما در اصل خدمات چاپ، لیتوگرافی و چاپ سیلک اسکرین را انجام میدهد اما در این نمایشگاه ما هدایای تبلیغاتیمان از جمله سالنامه، سر رسید و تقویمهای رومیزی مجموعه را ارائه دادیم که خداراشکر استقبال خوبی از آن شد.
او با نقد از زمان برگزاری نمایشگاه ادامه داد: نقدهای زیادی به نوع و ساعت برگزاری نمایشگاه وجود دارد. شنبه تا سهشنبه بدترین روزهایی است که یک نمایشگاه میتواند برگزار شود و این اتفاق برای نمایشگاه تبلیغات افتاد. از آنجایی که آخر هفته نبود، هماکاران شهرستانی بازدید از نمایشگاه را از دست دادند. از طرفی به دلیل اعمال برخی سیاستگذاریها، تعدادی از برندها که میتوانستند بازدید کننده بیشتری برای نمایشگاه بیاورند، حذف شدند. لازم است که یکسری اندیشههای جدید در حوزههای مدیریتی در نظر گرفته شود که این معضلات رفع شوند تا سال آینده نمایشگاه بزرگتری داشته باشیم.
او افزود: امسال برندهای جدیدی در نمایشگاه حضور داشتند اما جای خالی برندهای قدیمی در نمایشگاه حس میشد. برندهای قدیمی مشترکاتی دارند، بنابراین میتوانند بازدیدکنندگان زیادی به نمایشگاه بیاورند. از طرفی برندهای جدید میتوانند از حضور تجارب برندهای قدیمی استفاده کنند. اگر قرار است برندهای قدیمی به مرور از نمایشگاه حذف شوند، تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه کاهش پیدا خواهد کرد.
کیانی با تاکید بر اینکه قیمت، اساسیترین مشکل در این حوزه است، گفت: ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنیم و وقتی از دور به مجموعه نگاه میکنیم، متوجه میشویم که چهقدر سخت تلاش میکنیم تا سرپا بمانیم و رو به جلو حرکت کنیم. بیشترین مصرف ما در کاغذ تحریر است که اصلا ثبات قیمتی ندارد و بهطرز وحشتناکی افزایش قیمت داشته است؛ همین مسئله باعث شده است که ما در تامین مواد اولیه و کالا دچار مشکلات اساسی بشویم.
او که حضور اتحادیه در نمایشگاه را اتفاق خوشایندی دانست در پایان گفت: از حضور اتحادیه در نمایشگاه خیلی خوشحال هستیم. خوشبختانه اتحادیه ما رو به جلو حرکت میکند و در این دو ماه که اعضای هیئت مدیره جدید آمدهاند پیشرفتهای خوبی داشتهاند. البته این را باید تاکید کنم که اتحادیه باید از اعضا در زمینههای مختلف حمایت کند؛ مثلا مشکلاتی در زمینه معافیت بیمه، مالیات، ارزش افزوده و واردات کالا داریم که انتظار داریم اتحادیه کمک کند.