به گزارش روابط عمومی اتحادیه لیتوگراف، کلیشه، مهر و پلاک، چاپ دیجیتال، اسکرین و کانونهای تبلیغاتی، سومین روز از نمایشگاه تبلیغات درحالی برگزار شد که غرفه مجموعه رکورد یکی از پربازدیدترین غرفهها بود.
حامد دیلمی که مدیرعامل مجموعه رکورد است درباره خدماتی که در غرفه رکورد ارائه میدهند، گفت: ما دستگاههای حروف ساز، خم چنلیوم، کاترپلاتر، پرس، نقطه جوش، جوش لیزری، برش لیزری، حکاکی لیزر و نوارهای چنلیوم را ارائه میدهیم. امسال استقبال از غرفه ما نسبت به چهار سال اخیر بهتر بود، اما با آنچیزی که بگویم خوب باشد، فاصله داشت. ما تصور میکردیم بازدید کننده بیشتری داشته باشیم اما به دلیل جوی که در جامعه وجود دارد، آنطور که باید استقبال نشده است.
او همچنین افزود: این نمایشگاه تخصصی است و ۹۰ درصد افرادی که از نمایشگاه بازدید میکنند مربوط به این صنف هستند و بازدید کننده عمومی خیلی کم بود.
مدیرعامل مجموعه رکورد راجعبه کیفیت نمایشگاه امسال توضیح داد: تقریبا میتوانم بگویم که سال ۹۷ صنف تبلیغات از تولید تا خرید دستگاه متوقف شد اما از سال ۹۹ کمکم شروع به بازگشت کرد و در حال حاضر ساختار جدیدی را پیش گرفته است. این صنف را نمیتوان با سایر صنوف مقایسه کرد زیرا آنها اندک حرکتی را در سالهای گذشته داشتهاند. خوشبختانه امسال دستگاههای متفاوتی آمده و با دو سال گذشته فرق کرده است اما با سال ۹۶ که نقطه اوج آن بود هنوز خیلی فاصله دارد.
دیلمی با اشاره به شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز ادامه داد: در گذشته هزینه دستگاهها دستیافتنی بوده است و این نوع دستگاهها جزو سرمایهگذاریهای متوسط رو به پایین بوده اما با تغییر نرخ ارز، متوسط رو به بالا شده است. اگر ما تا همین پارسال، ماهی ۸ دستگاه میفروختیم، الان نهایت ماهی یک دستگاه میفروشیم. کسی که بخواهد الان اینکار را شروع کند میتواند اما حداقل باید چیزی بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه برای شروع داشته باشد.
او که حضور اتحادیه در نمایشگاه را اتفاق خوبی دانست در پایان گفت: در سالهای گذشته متولیانی حضور داشتند اما الان این اتفاقات به یک انسجامی رسیده است. من فکر میکنم در سال آینده هویت اتحادیه پر رنگتر خواهد شد. اتحادیه هر چه بتواند اطلاعات بیشتری بدهد و علم بیشتری برای صاحبان این صنف تولید کنند، به کسبوکارهای این صنف کمک میکنند.