در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته مطرح شد؛

اتحادیه کانون‌‌های تبلیغاتی حامی معنوی نمایشگاه تبلیغات

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه لیتوگراف، کلیشه، مهر و پلاک، چاپ دیجیتال، اسکرین و کانون‌های تبلیغاتی، نشست خبری هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته امروز با حضور دکتر سید علی اعتدالی (مدیرعامل شرکت آوین افراز و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه)، جلال ذکایی (نایب رئیس اتحادیه لیتوگراف) و بهنام نجفی (دبیر کارگروه تابلوسازان) با حضور جمعی از خبرنگاران در دفتر اتحادیه لیتوگراف برگزار شد.

در ابتدا دکتر اعتدالی درباره ویژگی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه امسال در ۴ سالن ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ برگزار می‌شود و فضای تحت پوشش ما حدود ۱۳ هزار متر مربع است. حدود ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند. دو کشور چین و ترکیه در بخش‌های خارجی نمایشگاه مشارکت دارند. هم‌چنین دو رونمایی داریم که این رونمایی‌ها مربوط به شرکت‌های داخلی هستند. امسال گروه‌های مختلفی از جمله چاپ دیجیتال، هدایای تبلیغاتی، شرکت‌های چند رسانه‌ای، شرکت‌های اینترنتی، تبلیغات دیجیتال و حوزه‌های مختلف خدمات تبلیغاتی و چندین شرکت در بخش کمپین‌های تبلیغاتی در نمایشگاه حضور دارند.

هم‌چنین نجفی افزود: صنعت تبلیغات، صنعت بزرگی است که هنرهای مختلفی درگیر آن هستند. ما در نمایشگاه امسال رویکرد جدیدی را پیش گرفته‌ایم. این نمایشگاه مهم‌ترین رویداد ما در این صنعت است. از انجمن طراحان، سازمان زیباسازی و اتحادیه تابلوسازان خواستیم تا در این رویداد به صورت موثرتر حضور پیدا کنند. در این خصوص ۶ نشست تخصصی ترتیب دادیم که عبارتند از: نقش تشکل‌های صنفی در توسعه کسب و کارهای بنگاه‌های تبلیغاتی، بازاریابی و فروش آنلاین فرصت‌ها و تهدیدها، تبلیغات شهری و آلودگی بصری الزامات و ضرورت، نقش بازاریابی و تبلیغات در شرایط بحران اقتصادی، گرافیک شهری و ایجاد تعادل روانی جامعه، فیلترینگ و اثرات آن در بازارهای تبلیغات و بازایابی. ما تلاش کردیم در این نشست‌ها مسئولان هر حوزه را دعوت کنیم تا مسائل هم به صورت علمی و هم از نگاه حاکمیت بررسی شوند.

در ادامه این نشست، ذکایی درخصوص معرفی اتحادیه لیتوگراف توضیح داد: ما در اتحادیه لیتوگراف، کلیشه و مهر و پلاک ۱۲ رسته را تحت پوشش داریم که یکی‌ از مهم‌ترین آن‌ها کانون‌های تبلیغاتی است. امسال برای اولین بار است که ما حامی معنوی این نمایشگاه هستیم. این اتفاق برای ما فرصت است تا ارتباط نزدیکی با دست‌اندرکاران حوزه تبلیغات داشته باشیم. ما در نمایشگاه غرفه داریم. قطعا حضور در این نمایشگاه تجریه خوبی خواهد بود.

او ادامه داد: براساس قانون نظام صنفی، هر فردی که در کشور کار اقتصادی انجام می‌دهد باید از اتحادیه مربوطه جواز کسبی دریافت کند. شاید این شائبه در ذهن افراد باشد، مجوزی که از وزارت ارشاد دریافت می‌شود چه موضوعیتی دارد اما در اصل هیچ‌گونه تعارضی در این موضوع وجود ندارد چراکه پروانه صادر شده توسط وزارت ارشاد اهلیت فرد مورد نظر را برای کار فرهنگی تایید می‌کند اما شروع به کار اقتصادی و مجوز کسب و کار باید از اتحادیه کسب شود. طبق برآورد ما در شهر تهران نزدیک به ۲۰۰۰ مجوز کانون‌ تبلیغاتی توسط وزارت ارشاد صادر شده است. از بین آن‌ها ۵۰۰ کانون تبلیغاتی فعالیت دارند که از این تعداد فقط ۷۰ نفر عضو اتحادیه تخصصی هستند. ما در اتحادیه بنا داریم تا شرایط سامان دهی این کانون‌های تبلیغاتی را برای اخذ مجوز صنفی فراهم کنیم.

نایب رئیس اتحادیه کانون های تبلیغاتی ضمن اشاره به مشکلات در حوزه تبلیغات گفت: حوزه تبلیغات ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد. البته این حوزه در سال‌های اخیر گسترده شده است. از طرفی این صنعت بسیار حساس و آسیب پذیر است و با کوچک‌ترین شوکی دچار نوسانات زیادی می‌شود. یکی از این شوک‌ها در بحث فیلترینگ است که کسب و کارهای آنلاین را دچار مشکل کرده است. هم‌چنین ناآرامی‌های کشور اولین آسیب را به کانون‌های تبلیغاتی می‌زند. بحث تحریم‌ها هم یک مانع جدی است که اگر حل شود قطعا فضا برای کار با شرکت‌های خارجی فراهم خواهد شد.

ذکایی هم‌چنین توضیح داد: هر چه‌قدر رشد و توسعه در کشور اتفاق بیافتد تاثیرات آن را روی تبلیغات می‌بینیم. ما از چند منظر به حوزه تبلیغات نگاه می‌کنیم بحث گرافیک و آلودگی بصری و بحث کیفیت تبلیغات شهری؛ البته در سال‌های اخیر ما شاهد رو به رشد تبلیغات بوده‌ایم. اتفاقی که در مجموعه تبلیغات شهری شکل گرفته، تابلوهای تبلیغاتی است. این موضوعات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که صرفا از طرف اتحادیه نمی‌تواند اتفاق بیافتد. ما یکی از اضلاع هستیم که می‌توانیم کمک کنیم. بخش عمده آن بر عهده وزارت ارشاد، شورای گسترش زبان فارسی و شهرداری است.

وی افزود: نکته‌ای که ما در اتحادیه مد نظرمان هست، این است که از اقدامات سلبی و ایجابی به سمت اقدامات حمایتی و تشویقی برویم تا به کسب و کارها کمک کنیم.

هم‌چنین نجفی افزود: سال گذشته در نمایشگاه فعالان در حوزه تابلوسازی حضور داشتند؛ آن‌ها اطلاع دادند که استقبال زیادی در شهرهای مختلف شده بود و خروجی‌های خوبی داشت. اتحادیه شهرهای مختلف هم به بازدید از این نمایشگاه پرداختند. این مسئله باعث شد ما گروهی برای هم‌سو شدن با اتحادیه‌ها تشکیل دهیم.

اعتدالی در پایان گفت: دو هیئت از عراق و عمان برای بازدید خواهند آمد. این هیئت از طرف اتاق بازرگانی عراق می‌آیند. کسانی که در این حوزه فعالیت دارند در بحث منظر شهری هستند.

 

 

 

نظر

mood_bad
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه